Colway je distributerska organizacija koja funkcioniše po principu mrežnog marketinga (Multi – level – Marketing – MLM). Do ovde su sličnosti Colway-a sa drugim sličnim preduzećima, koja u našim delovima Evrope nemaju visoki renome. Colway je 100% poljska firma, registrovana 2004 godine u Gdanjsku.
Posmatrano sa više strana, COLWAY je izuzetan mrežni marketing. Obezbeđuje jedinstvene finansijske i pravne garancije. Kao jedinstveni biznis te vrste u svetu, uveo je podelu prometa sa učesnicima u Ugovoru (administrativni pravni akt), koji potpisuje svaki učesnik.
U svim MLM-ima na svetu tzv. “ finansijski planovi“ su dodatak koji nema snagu ugovorenog i obavezujućeg dokumenta. Zbog toga često su podložni promenama, na koje učesnici nemaju uticaja. Treba da dodamo da su svi MLM-i, koji su došli sa Zapada, kao pravni subjekat, firme sa ograničenom odgovornošću, obično ograničenom do granica malog kapitala. Te firme prividno zarađuju od prodaje „startnih paketa“ (startera), obrazlažući da je to neophodna investicija koja će olakšati karijeru novog člana. COLWAY nema nikakve „startne pakete“, ali to nije sprečilo ovu mrežu da se razvije i to svedoči o tome da starteri služe uglavnom za uzimanje novca od ljudi koji se nikada neće baviti distribucijom.
COLWAY je izuzetak i po tome što je pretvorio u pravilo sve operacije za pojednostavljanje života i povećanje provizija Učesnicima. Uključujući i takve „kombinacije“ zbog kojih se u drugim marketinzima raskidaju ugovori – kao npr. objedinjavanje prometa ili davanje prometa u zakup sa ciljem da se dobije veći procenat. I po tome što se nikada i ni na koji način ne „smanjuje“ statut za kaznu, ako je npr. učesnik privremeno prekinuo svoju aktivnost. I po tome što nikome ne stvara poreske probleme.
U COLWAY-u se u praksi ulazi bez investicija. Izuzetno lako je proveriti proizvode COLWAY-a i njegov biznis. Niko nije dužan da kupuje, a isto tako i da prodaje... Ako zaista poželiš da proveriš da li pišemo istinu, onda kupi dva proizvoljna proizvoda – prvi, da lično testiraš njegov kvalitet i delovanje, a drugi, da probaš da ga prodaš.
U stvari, sistem je veoma jednostavan .Pitaj sve dok ne budeš razumeo i najmanju sitnicu. Odlično poznavanje finansijskog plana COLWAY-a uveliko će ti se isplatiti. To je jedini MLM u svetu koji ne motri na „vratanca u sistemu“, na neiskorišćene provizije i dr. Naprotiv – dozvoljava učesnicima da ostvare najveću finansijsku dobit za sebe. To je jedini mrežni marketing u kojem udružena menadžerska grupa može da sedne na kraju meseca i da zajedno odluči kako da raspodeli stvoreni promet – možda ne tako kako je lično smišljen, već na takav način pomoću kojeg će se izvući maksimum novca iz sistema. 63% potrošačkih cena se vraća nazad kod ljudi u mreži. Dakle imamo šta da naučimo i za šta da se borimo.
Možeš da radiš u različitim mrežnim marketinzima nepoznavajući pojedinosti njihovog finansijskog plana – i ništa se loše neće desiti, pošto su ti „planovi“ toliko ambiciozni da je skoro nemoguća njihova potpuna realizacija. Uopšteno rečeno, oni se dele na tzv. binarne sisteme koji prilikom regrutovanja novih distributera zahtevaju stvaranje dva ravnopravna „kraka“ pošto se ne dopuštaju zarade samo sa jednog „kraka“ i tzv. „petice“ koji zahtevaju da svakog meseca ispod distributera bude upisan i određen broj aktivnih lica.
Marketing COLWAY-a je stvoren tako da samo nakon nekoliko meseci rada mogu da se zarade značajni aktivni i pasivni prihodi. Da bi se to dogodilo trebalo je da se odreknemo velikih zahteva upućenih menadžerima. Zato je naš marketing najliberalniji marketing koji je negde i nekada postojao. A u praksi on je još prijateljski nastrojen prema učesnicima.
Takođe, marketinški sistem COLWAY-a očekuje da ćeš uvesti u sistem za početak troje, a nakon toga petoro ljudi, koji će kasnije dobiti status menadžera. Ali taj sistem ne zahteva teško ostvarljive stvari. Ne uslovljava tvoju zaradu time da menadžeri neprestano budu aktivni i „veoma prometni“. Ne naređuje ti da ih „kloniraš“ pet puta. U tom sistemu je dovoljno da tvoja trojka ili petica samo zablista u jednom trenutku. I to ne odmah. I ne istovremeno. Njihova nominacija menadžera daje ti pravo na provizije u strukturi zauvek.
Pravi menadžer nije prinuđen da prodaje proizvode novim klijentima. Potpuno je dovoljno da menadžer snabdeva proizvodima samo svoju organizaciju distributera. I to funkcioniše odlično pod jednim jedinim uslovom – da se o tome brine samo njegova „firma“ makar i sporo, ali da se razvija sistemski. Ispunjavajući taj uslov – da okuplja nove distributere i da se brine o starim klijentima - menadžer COLWAY-a ima obezbeđene pristojne prihode u vidu provizija od strane sistema. Ako se struktura menadžera ozbiljno razvije, desiće se velike stvari...
Između COLWAY-a i drugih mrežnih marketinga postoji i razlika u sistemu. Upšteno rečeno: u većini MLM- ima „Veliki brat“koji misli umesto učesnika. Ko šta poruči, to će mu biti upisano kao promet za taj mesec. U COLWAY-u menadžer ima realnu vlast u svojoj biznis organizaciji. On odlučuje ko će iz grupe dobiti menadžersku nominaciju, kada stvoreni promet u grupi to dozvoli. Menadžer je snabdevač, logističar, strateg i upravnik. Isto tako je i kontrolni organ prometa u svojoj grupi i njen zastupnik ispred firme. Sistem COLWAY-a je liberalan i prijateljski nastrojen prema učesnicima, dozvoljavajući im pritom da izvuku iz firme maksimalne moguće provizije, ali to zahteva i određeni nivo etike od strane menadžera. Zahteva etiku i od svakog učesnika u našoj mreži. Svugde, gde postoji nekakva vlast nad drugima i odlučujuća uloga u raspoređivanju prometa ili novca, rađaju se ambicije i iskušenja.
Mi vam ne nudimo komplikovanu lestvicu ka uspehu. Naša mreža bez titulomanije (razni „direktori“, „potpredsednici“, „dijamanti“, „palme“, „orhideje“ itd.) predviđa samo dva nivoa u karijeri: Distributer i Menadžer. Prvi zarađuje od trgovine sa proizvodima, Drugi snabdeva proizvodima svoju strukturu i dobija provizije od njenog prometa.
COLWAY prodaje proizvode Menadžerima u mreži sa popustom od 40%. Oni prodaju proizvode Distributerima u svojoj strukturi. Prvo upoznavanje sa COLWAY-om je skoro uvek u službi klijenta kojem je neko preporučio već legendarni Prirodni Kolagen ili prekrasne kapsule Colvita. Taj koji ti je prodao prvo pakovanje, sigurno je to uradio po potrošačkoj ceni. Ako je postupio drukčije, nije postupio pametno. Zbog pogrešno protumačenog prijateljstva ili prosto iz straha on je „sažvakao“ potrošačku cenu. Pošto nije imao hrabrosti da ti proda proizvod po ceni na malo, on te je lišio informacije gde je zarada Distributera. Nikada nemoj na taj način da radiš. Drugi proizvod se prodaje sa popustom. I to samo licu koje je posle prve kupovine odlučilo da sklopi ugovor o distribuciji sa COLWAY SERBIA.
1.Potpisivanje Ugovora o distribuciju obezbeđuje još na početku
-Pravo na komplet materijala, neophodnih za započinjanje distribucije proizvoda i izgradnje sopstvene mreže;
-Pravo na kupovinu kolagenskih proizvoda u proizvoljnim količinama sa popustom od 25%;
-Pravo na stvaranje sopstvene grupe potrošača – distributera;
-Pravo na menadžersku nominaciju najkasnije nakon ostvarivanja prometa od 3000 EU.
Distributer ima pravo na sledeće popuste klijentskih cena COLWAY-a:
-25% - nakon potpisivanja ugovora o distribuciju
-30% - nakon dostizanja u proizvoljnom vremenu nivoa kupovine od 800 EU po ceni na malo
-35% - nakon dostizanja u proizvoljnom vremenu nivoa kupovine od 1600 EU po ceni na malo
-40% - nakon dostizanja u proizvoljnom vremenu nivoa kupovine od 2400 EU po ceni na malo
COLWAY SERBIA ne traži od Distributera i Menadžera da se slepo pridržavaju tih pravila. COLWAY ne traži od Distributera da sam ostvari promet koji ga čini Menadžerom. To niko neće proveravati. Sistem je veoma jednostavan. Distributer nagomilava promet svojom kupovinom i kupovinom distributera, koji je zacrtao sebi, bez rokova i obima. I zapamtite – promet se izračunava po cenama na malo (distributer plaća proizvode sa odgovarajućim popustom). Njegov menadžer pak ima pravo da mu prebaci deo svog prometa. Tako se distributer brže penje na lestvici koja ga vodi do pozicije menadžera.
Karakteristične crte distributerske organizacije:
-Nedostatak tipične za većinu MLM-a sklonosti ka kontrolisanju i podnošenju izveštaja o svakoj kupovini učesnika koja se često naziva „red, strogo polaganje računa ili propis“, a u stvari omugućava firmi da štedi na premijama i provizijama.
-Ima veliko poverenje u Menadžere, kojima se daje velika vlast i sloboda delovanja.
-Menadžer ima interes da dovodi članove svoje grupe do menadžerske pozicije što rađa pretpostavku da je pošten i motivisan da pruža pomoć.
-Distributer takođe ima jaku motivaciju da dođe do menadžerske pozicije, pošto tek na njoj počinje da dobija pasivni prihod- najvažnije u MLM-u.
-Tu nikakav trgovinski promet „ne isparava“ i ne krije se, pošto isti stvara zaradu.
-Biznis COLWAY-a je baziran na liberalnim pravilima i veri u individualnu preduzimljivost i potpuno odricanje šematskog marketinga koji misli umesto učesnika.
II Menadžer
Promet od 3000 EU u neodređenom periodu daje Distributeru menadžersku nominaciju. Novi Menadžer se nominuje od strane COLWAY-a po predlogu Menadžera koji je iznad njega u strukturi (sa izuzetkom i od upravnika firme). Na taj način dobija pravo na proviziju od prometa svoje strukture, isplaćene od strane COLWAY-a svakog meseca.
Pravi, stabilan i nezavisni prihod izvan ličnih prodaja počinje u COLWAY-u onda kada njihov izvor postanu provizije koje su isplaćeni za promet, stvorenim od strane drugih lica. Postoje nekoliko načina da postaneš Menadžer:
-da u proizvoljno vreme stvoriš promet od 3000 EU po potrošačkoj ceni i da dobiješ nominaciju od strane svog Menadžera;
-da stvoriš taj promet sa jednim kretanjem i sa najvećim popustom (otkupljujući odjednom robu za 3000 EU, plaćajući 1800 EU – popust 40%).
-da gradiš mrežu tako intezivno da promet od 3000 EU stvori grupu koju ti sam stvaraš.
COLWAY SERBIA registruje novog menadžera nakon što dobije pismeni predlog od strane Menadžera koji ga nominuje. Registracija se vrši 1-og sledećeg meseca. Menadžerski status daje sledeća prava:
-Direktno otkupljivanje proizvoda COLWAY SERBIA sa 40% popusta.
-Donosi samostalne odluke o raspodeli mesečnog prometa strukture.
-Pravo na informaciju o prometu sedam nivoa menadžera ispod njega.
-Ima pravo da nominuje za menadžere druge distributere iz svoje strukture.
-Dobija provizije od prometa od strane sedam nivoa menadžera ispod njega.
-Organizuje informacione sastanke i obuku o proizvodima i biznisu.
Provizije se plaćaju Menadžeru pod uslovom da tokom proteklog meseca on ima kupovinu od najmanje 800 EU po ceni na malo (tzv. mesečna kvalifikacija). Ona mu daje pravo na sledeće procente iz prometa Menadžera u njegovoj strukturi i tada sledi:
Prvi nivo – 7%, Drugi nivo – 5 %, Treći nivo -3%, Četvrti nivo – 3%, Peti nivo -2%, Šesti nivo -2 %, Sedmi nivo – 1%.
Pojam „mesečna kvalifikacija“ ne znači da Menadžer lično treba da proda proizvode za tu sumu. To mogu da učine distributeri u njegovoj strukturi. Tu „mesečnu kvalifikaciju“ (ili deo nje) može da mu da „na zajam“ i menadžer iznad njega.
Dodatni uslov je da Menadžer raspolaže ispod sebe i sa :
1 ili 2 menadžera prvog nivoa ispod njega, što mu daje pravo na procente od prometa menadžera sa prvog i drugog nivoa
3 ili 4 menadžera u njegovom prvom nivu, što mu daje pravo na procente od prometa menadžera sa prvog, drugog, trećeg, četvrtog i petog nivoa
5 i više menadžera u njegovom prvom nivou, što mu daje pravo na provizije od strane svih sedam nivoa njegove strukture.
Šta proizilazi iz svega toga?
Zabava u biznisu završava se objavljivanjem menadžerske nominacije. Tada se stvara mogućnost za zaradu ozbiljnih suma novca. Od tog trenutka treba da se pobrineš za stvaranje troje, a na kraju krajeva bar petoro menadžera neposredno ispod tebe. To je uslov da konzumiramo sve što sudbina može da nam donese na trpezi.
Ovaj materijal neće te naučiti kako odjednom da zaradiš 5000 EU mesečno u vidu pasivnog prihoda. On je samo zbirka osnovnih informacija. Tu je da ti pomogne da odlučiš da li da se priključiš nama, ali ne na silu, ne po svaku cenu. Ako ceniš sve to – dočekaćemo te srdačno. Ali moraćeš još mnogo da naučiš. Moraćeš da pitaš neprestano u kancelarijama COLWAY SERBIA, da učestvuješ redovno na našim informacionim sastancima i obuci. I da učiš od lidera u našoj organizaciji. Treba da slediš one koji su uspešni.
Za sada pogledaj donju šemu. Nakon toga počni da širiš svoju strukturu u COLWAY-u sa sledećim nivoima i pokolenjima. Pokolenja koja treba da naučiš da obnavljaš. Što znači da će oni uvesti sledeća pokolenja i da će ih naučiti kao što ti učiš druge, da bi se razvijala struktura stvorena s tvoje strane. Izračunaj ako svako ima samo minimalnu mesečnu kvalifikaciju...
Primer:
I kada jednog lepog dana postaneš Menadžer susrešćeš se sa „slatkim problemima“. Upoznaj se sa finansijskim sistemom. Kao menadžer zapamti da u prva tri dana svakog meseca treba da predstaviš u kancelariji firme raspodelu provizija u tvojoj strukturi za protekli mesec. Tako ćeš sam shvatiti i odrediti svoju proviziju i proviziju svojih ljudi. Kada sastavljaš šemu tih provizija nije neophodno da prekoputa tvog imena upišeš svoj celokupni promet – 800 EU je dovoljno, sve iznad tog iznosa prebaci niovima ispod sebe. Tako ćeš uzeti veću proviziju. Osnovna liberalna crta našeg marketinga je to što dozvoljava prebacivanje svih provizija (ili deo njih) u donjim strukturama menadžera.
Bez obuke, koja novim licima donosi znanje i entuzijazam, a kod starih podstiče svest i elan ka sopstvenim ciljevima, teško ćeš postići uspeh u MLM-u. Kada govorimo o obuci imamo u vidu ne samo podučavanje drugih, već i sebe. Čitaj o kolagenu, čitaj o MLM biznisu.
Treba još sad da znaš da u tom biznisu treba skoro u potpunosti da se oslobodiš egoizma. Totalno, zato što postoji izuzetak. Egoizam treba da ispoljavaš prema onima koji ti kradu vreme i koji te opterećuju svojim problemima, koji ti traže novac ili proizvode na zajam.
Treba da pomažeš i učiš. Tvoji kvaliteti plus entuzijazam učiniće te Liderom!